"Nest of Dragons" leert deltavliegen

Hier plaats ik mijn persoonlijke ervaringen van mijn lessen deltavliegen. Ik hoop op deze wijze andere beginners te helpen en eventueel mesnen die twijfelen te overhalen om ermee te beginnen.

4.11.06

Ik ga mijn eigen hangglider bouwen


Pieter zag het niet echt zitten. Meldde het als een slechte keuze. Maar ik ga er toch voor. Ik heb mezelf een bouwpakket van een Easy Riser gekocht. Dit toestel komt je misschien bekend voor. Ja hoor, het is datzelfde zweeftoestel dat je in actie kan zien in de film "Fly Away Home".

Het toestel is later uitbouwbaar tot een gemotorizeerde ultralight en daar ligt mijn doel. Ik heb voor dit project een blogsite op gericht en een Yahoo-discussie-group. Ze zijn voor hun internatinaal karakter in het engels geschreven. Ik hoop volgend jaar in de zomer met dit toestel op de leshelling in Boom te staan. Euh ... we shall see.

Meer info over de Easy Riser kan je vinden op www.pioneerflyer.com en op de site van William "Bill" Lishman.

Pieter, ik weet dat ik voor hetzelfde geld een ander toestel met meer prestaties kon kopen op de tweedehandsmarkt. Maar ... je weet nog niet wat ik van plan ben. Dit toestel zit in een groter project. Geef me de kans om het uit te werken en steun me in het testen van het toestel. Ik teken wel een papiertje dat je niet aansprakelijk bent bij ongevallen. Ik neem alle risicos op mezelf.