"Nest of Dragons" leert deltavliegen

Hier plaats ik mijn persoonlijke ervaringen van mijn lessen deltavliegen. Ik hoop op deze wijze andere beginners te helpen en eventueel mesnen die twijfelen te overhalen om ermee te beginnen.

25.6.06

Hoe hang ik een camera in een delta?

Vrijdag kocht ik mezelf een digitale camera. Het is mijn bedoeling om mijn eigen vluchten en die van mijn medeleerlingen beter te kunnen weergeven en uit de fouten te leren.

Momenteel denk ik dat ik de camera in het toestel wil hangen bij langere vluchten. Maar bij de leshelling hebben we de mogelijkheid om met twee toestellen de oefenvluchten te filmen. Zo hebben we de mogelijkheid om een montage te maken vanuit twee punten. Dat moet toch knap zijn om dat te zien!

Ok, het idee is er. Maar ... euh ... hoe hang je nu een camera in een deltavleugel? Ik heb een tafelstatief gekocht. Dat kan ik gebruiken als het nodig is. Vraag is dan weer ... hoe hangt ik dat statief vast?