"Nest of Dragons" leert deltavliegen

Hier plaats ik mijn persoonlijke ervaringen van mijn lessen deltavliegen. Ik hoop op deze wijze andere beginners te helpen en eventueel mesnen die twijfelen te overhalen om ermee te beginnen.

22.6.06

Op zoek naar een deltavleugel


Ik mag dit jaar gebruik maken van het lesmateriaal van Pieter (Ace Deltaschool) door mijn basiscursus betaald te hebben. Maar ... Ik ga nu al op zoek naar een deltavleugel die mijn droom van vliegen meer gaat waarmaken dan de HM14 "Pou du Ciel" die ik gekocht heb.

Ik heb uren en uren op het internet bezig geweest. Ja, euh ... al die deltas lijken op elkaar. Maar toen ... toen zag ik er een die er echt vantussen sprong. De FINSTERWALDER FUNFLEX. Deze deltavlieger heeft één versie die heeeeel opmerkelijk is. Hij past namelijk in een zak van net geen twee meter! Dat wil dus zeggen ... geen nood aan zo'n ladder bovenop mijn auto. Wilt ook zeggen dat ik hem op skieverlof kan meenemen in de skieliften. Wilt ook zeggen dat hij gemakkelijk thuis o
p te bergen valt.

Ik ben een beetje smoor op deze delta geworden. Zeker en vast na het lezen van een artikel over deze vleugel. Hij is namelijk voor de niet-meer-beginneling. Met andere woorden ... tegen dat ik hem zal hebben zal ik er goed overweg mee kunnen.

Ik weet niet of er iemand al ervaring heeft met dergelijke deltavleugel. Ik zou graag eens een "second opinion" hebben voordat ik verder ga in een mogelijke aanschaf van een tweedehands of nieuwe Finsterwalder Funflex.

1 Comments:

At 20 oktober, 2006 10:14, Anonymous Anoniem said...

Koen,
Ik zit in hetzelfde schuitje als jij: ik overweeg ook een Finsterwalder Funfex of Speedfex aan te schaffen, maar zou graag eerst wat meer ervaringen hierover van anderen willen vernemen. Ik vraag mij af of je inmiddels al een Finsterwalder hebt aangeschaft en of deze je bevalt etc. Graag verneem ik hierover van je.

Groetjes,

Marten van Eerten (hmvaneerten@planet.nl)

 

Een reactie posten

<< Home